МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ЗДО
На сьогоднішній день, у системі дошкільної освіти досить активно впроваджується використання моніторингових досліджень. Експерти зазначають, що на рівні визначення поняття «якість дошкільної освіти» існує неоднозначність у тлумаченні. У більшості випадків поняття «дошкільна освіта» фактично підміняється також і нашими педагогами поняттям «навчання», в той час, як якість освіти не може бути зведеною лише до якості навчання.
Насамперед потрібно пам'ятати про те, що перевіряючи знання та вміння дітей, необхідно вивчати стан організації всіх видів діяльності, а не лише навчання на заняттях, а робота з дитиною має бути орієнтована на розвиток його творчого потенціалу. Якісну дошкільну освіту визначаємо як процес і результат удосконалення здібностей дитини, створення сприятливих умов для досягнення нею фізичної, психічної та соціальної зрілості, індивідуального зростання, вияву творчих здібностей, актуалізації природного потенціалу.
Сучасна якісна модель дошкільної освіти передбачає побудову індивідуального освітнього шляху для кожної дитини, створення оптимальних умов для її гармонійного природного розвитку. Саме на це й спрямовуємо зусилля педагогів ЗДО та батьків.
Одним з інструментів утілення моделі якісної дошкільної освіти є моніторинг, який дає можливість відстежувати динаміку розвитку особистості дошкільника прозоро і ефективно, встановлювати причини наявних проблем і розробляти плани подальших дій для їх усунення, ставити завдання на перспективу.
Моніторинг - це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.
Метою
моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної
освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.
Завдання моніторингового дослідження в ЗДО:
1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програмиЗДО.
3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.
4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО. 5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
В Наумівському ЗДО (ясла-садок) моніторинг якості дошкільної освіти не проводився.